נשיאים ורוח – והרבה רוח • חרדים בארה"ב משתפים על הבחירות

    אומר לך משפט אחד חזק שאומר הכל: 'קלינטון וטראמפ מתנצחים כמו גרושים שרבים על המשמורת והילדים. הם בכלל רוצים להשאר אצל הסבתא
    אתי קצבורג 11 Comment on נשיאים ורוח – והרבה רוח • חרדים בארה"ב משתפים על הבחירות

    מערכת בחירות אכזרית הכוללת מועמדים לא ראויים ולא מובחרים, כך טוענים המרואיינים • ובכל זאת, לקלפי צריך ללכת • חרדים בארצות הברית מדברים על בחירות ומי המועמדים ה(לא) מועדפים עליהם • בחירת מחדל

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    אומר לך משפט אחד חזק שאומר הכל: 'קלינטון וטראמפ מתנצחים כמו גרושים שרבים על המשמורת והילדים. הם בכלל רוצים להשאר אצל הסבתא
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הוא מופרע, מלחיץ, ברברי, היא נוראית, מסוכנת והיא תהיה אסון לישראל" – כך פותחת שרי, תושבת ניו יורק, את הדעה שלה על שני המועמדים לנשיאות ארצות הבית. דקה לפני שאמריקה חורצת את הגורל שלה לארבע השנים הבאות, יצאתי לבדוק מה הלך הרוח החרדי ברחובות ניו-יורק.

    טראמפ, שלא הפסיק לייצר כותרות לא ממש מחמיאות, ושכח לעתים כי הפה הגדול הוא גם האויב הגדול ביותר, התקבע אצל החרדים, ולא רק, כמישהו לא אמין, מאכזב. זה כמו מופע פלורקלור אחד גדול שרק מחכים מתי הוא יסתיים. קלינטון אף היא לא ממש טומנת את ידה בצלחת, והיא מסתמנת כרפובליקנית שלא הולכת לעשות הנחות לפלסטינה, מונעת מאינטרסים ומועמדת למשפט.

    זאב גרין, האיש שלנו בניו-יורק, כותב כך: "אלה בחירות היסטריות. אמריקה בשנה האחרונה עוברת מערכת בחירות מטורפת. אין שום הגדרה אחרת לבחירות 2016 לנשיאות ארה"ב. אפשר לספור במהירות את מספר האנשים שחלמו שכך יראה בסופו של דבר המירוץ בין אשה שפיה, מחשבותיה וליבה לא שווים – ומצד שני אדם פשוט לא צפוי, מה שנקרא אצלינו 'סופרייז', מערכת בחירות אכזרית ובצדק הכוללת מועמדים לא ראויים ולא מובחרים".

    לדבריו, "מחד, העם רוצה שינוי דחוף, מצד שני אין פה הרבה ברירה, אלא להמתין ולראות מה ילד יום. אין אף אחד שיודע מה התוצאה תהיה, כי הסקרים הם בלתי צפויים בעליל, כפי שאף אחד לא ידע ולא חלם שטראמפ יהיה המועמד לנשיאות ארה"ב. גם אף אחד לא חשב שהילרי, עליה יודעים כל-כך הרבה רע, תמשיך במירוץ עד הסוף. אז לא נותר אלא להמתין ולראות מי ישפל ומי ירום".

    שרגא מנדלוביץ, חרדי תושב ארה"ב, ילך לקלפי ביום שלישי ויבחר בטראמפ, למרות שקולו לא באמת ישפיע, בטח לא יכריע. "היות ורוב החרדים בארצות הברית מתגוררים בניו-יורק שהיא לא מדינה מתנדנדת, כלומר, יודעים מראש שהמדינה תלך לקלינטון, לכן, החרדים לא באמת יכולים להשפיע, כי הקול שלנו בסוף יגיע לקלינטון גם אם אנחנו מצביעים טראמפ".

    ובכל זאת, אתה מצביע לטראמפ. הקול שלך יילך לפח?

    "אני בוחר טראמפ כי הוא נגד הממסד וזה גורם לאנשים שמרגישים שהממסד לא באמת דואג לאזרח הקטן, להזדהות איתו. מדובר בסוג של מחאה לא של השפעה".

    כלומר, קבוצה ענקית של חרדים תושבי ניו יורק עם אפס השפעה?

    "אכן".

    יש נציגות חרדית בסביבת טראמפ?

    "באחד מהאירועים שלו נצפו מספר חרדים בשורה הראשונה מאחוריו. יש לו יועץ בכיר חרדי שהוא יועץ לענינים נוספים, אבל נציגות פוליטית אין".

    האם בסופו של יום מועמד הנשיאות שייבחר ישפיע על החיים של האזרח הקטן?

    "קלינטון למשל, תעזור לעניים, והציבור שלומד תורה כל היום ישמח לקבל תוספת ב'פוד סטמפס' (כסף מהמדינה לקניית אוכל) כל שבוע, וזה בהחלט מגיע להם בתור לומדי תורה. אבל רק שייקחו מהכיסים של הגויים". אפרופו קלינטון, שתי חסידויות סאטמר וגם חסידות סקווירא, פרסמו 'קול קורא' להצביע עבורה. בסיכומו של יום הכל כאן ביזנס".
    קלינטון

    טוב, נחכה ליום שלישי, יהיה מרתק, זה בטוח.

    "הבחירות תמיד בימי שלישי. אגב, הסיבה האמיתית שבוחרים ביום שלישי, זה כי פעם היו צריכים יום שלם או יותר כדי להגיע לקלפי עם הסוס והעגלה, ואז, ביום רביעי, היה יום השוק. אז עשו את זה ביום שלישי, שזה הכי רחוק משבת, וזה עדיין לא מפריע ליום השוק". האמת? מזכיר את הסיבה לבחירות ביום שלישי בישראל, כדי להימנע מחילולי שבת.

    הקול הנשי החרדי

    שרי גיטי ונילי, חרדיות תושבות ארה"ב, נענו אף הן לראיון ושיתפו אותנו במעט תחושות.

    אז מה התחושה אצלכן ברחובות, ערב הבחירות?

    גיטי: "האמת, זה לא ממש מעסיק אותי, אני רק יודעת משהו אחד: שהשנאה לקלינטון מאד גדולה".
    שרי: "אומר לך משפט אחד חזק שאומר הכל: 'קלינטון וטראמפ מתנצחים כמו גרושים שרבים על המשמורת והילדים. הם בכלל רוצים להשאר אצל הסבתא".
    נילי: "מועמדי הנשיאות זה אחד הדברים היותר גרועים שקרה לאמריקה. רוב האנשים מאוכזבים מאד ומרגישים שאין על מי לסמוך ואין את מי לבחור. המצב די מייאש".

    באמת הם עד כדי כך גרועים או שהם מספיק החניפו והבטיחו ליהודים?

    גיטי: "במילה אחת אומר: המועמדים האלה הם אסון".
    שרי: "זו נבלה וזו טריפה. הוא בעד רוסיה, עשה המון שגיאות בדרך ששרפו אותו, קטל את השכבות החלשות; היא מסוכנת לישראל, בוגדת, פרו פלסטין. הבחירה היא בין גרוע לגרוע מאד.
    נילי: "פעם ראשונה שאני חיה באמריקה וחשה כי לא ברור מה יותר גרוע. טראמפ, אנחנו יודעים עם מה מתמודדים. ברור מאד מה הדיל ולמה אמריקה נכנסת, ונראה כי תוך שנה מאז שהוא יכהן תפרוץ מלחמה. הילארי לעומת זאת, רב הנסתר על הגלוי. פתאום נפתחה נגדה חקירה ב-FBI, ואני מניחה שעוד נכונו הפתעות נוספות".

    אז ביום שלישי לא תהיה שום צפייה מצידכן?

    גיטי: "שלא כמו בארץ, העסקים כרגיל. אני הולכת לעבודה ושאמריקה תבחר את עצמה לדעת".
    שרי: "לא אלך לבחור, חבל על הזמן שלי".
    נילי: "אני בוחרת בבורא עולם, ומתפללת לביאת גואל צדק, לא אשתתף בבחירות ההזויות הללו"

    אופטימיות משו משהו?

    גיטי: "שהמצב יישאר כמו שהיה עד עכשיו".
    שרי: "שהזכויות וההטבות של המשפחות החרדיות לא יישתנו, שהאוכלוסיות החלשות לא ייסבלו, שכל המשפטים היהירים של שני הנפוחים הללו לא ישפיעו לרעה".
    נילי: "מתפללת למשיח , זהו, לא מאמינה באף אחד".



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      דולנד טראמפ גימטריה משיח בן דוד קלינטון היטלר

      1. גימטריה כמעט מדוייקת…
        דונאלד טראמפ-425 משיח-426
        קלינטון-255
        היטלר-254

        1. לא נכון דונלד טראמפ זה 224 משיח בן דוד 224

    2. 10

      לחסידים יש אינטרס להצביע לקלינטון

      1. כמו שלחסידים בארץ יש אינטרס לשים דגל פלסטיני. זוועה!!!

        1. נכון הצלמארס המטומטמים האלה יוצאים כל שני וחמישי לקבלת פנים שמה בחור מתפרע שמים אותו בכלא חוזר עושים קבלת פנים וזה לא נגמר מפציצים טיטולים ושקיות אשפה ברחוב ה' ירחם

    3. 9

      לא לכולם רק לסאטמר בגלל שטראמפ ציוני

    4. 6

      איזה נס דנואלד ניצח